GEP0322 5. Hafta

İLETİŞİM

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fhbrturkiye.com%2Fblog%2Fdijital-ortamda-daha-etkin-iletisim-icin-oneriler&psig=AOvVaw32oLQLI2hOooJaMKvRVEE7&ust=1619399868834000&source=images&cd=vfe&ved=0CAMQjB1qFwoTCJCtx_ecmPACFQAAAAAdAAAAABAD


İletişim; belirli bir ortamda bir göndericinin bir alıcıya çeşitli yöntemlerle bilgi aktarması durumudur.

İletişimin Unsurları

Kaynak: Mesajı alıcıya gönderen kişidir.
Mesaj: İletmek istenen bilgidir.
Kodlama: Mesajı diğer tarafla paylaşabilecek bir biçimde aktarma işlemidir. Mesajı doğru kodlamak için hedef kitlenin doğru tanınması çok önemlidir. 
Kanal: Mesajı iletmek için kullandığımız yöntemlerdir. Örneğin: video konferans görüşmeleri, telefon görüşmeleri...
Kod Çözme: Aldığımız mesajı kavrayabilme, çözümleyebilme sürecidir. 
Alıcı: Mesajı ilettiğimiz kişidir. 
Geri Bildirim: Gönderilen mesajın alıcı tarafından ne kadar iyi anlaşılabildiğini kavramamıza yarayan, alıcı tarafından oluşturulan hareketlerdir.
Bağlam: İletişim kurduğumuz ortamdır.

Video Konferans Görüşmeleri

  • Video konferans görüşmelerine katılmadan önce internet bağlantımızın yeterli olduğundan emin olmalıyız. 
  • Sisteme önceden giriş yapıp kontroller yapılmalı. 
  • Düzgün kıyafetler giyilmeli
  • Sisteme mikrofon kapalı şekilde girilmeli
  • Görüşme süresince telefonun sesi kapatılmalıdır.

Telefon Görüşmeleri

  • Telefon görüşmesindeyken kullandığımız dile çok dikkat etmeliyiz. 
  • Açık ve anlaşılır şekilde konuşmalıyız. 
  • Aktif bir dinleyici olmalıyız.

Yüzyüze Görüşme

  • Vücut dilimizi iyi kullanmayı bilmeliyiz.
  • Göz teması kurmalıyız.
  • Kelimeleri iyi seçmeliyiz.
  • Ses seviyemizi iyi ayarlamalıyız.
  • İyi bir dinleyici olmalıyız.

Yorumlar