GEP0322 5. Hafta
İLETİŞİM
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fhbrturkiye.com%2Fblog%2Fdijital-ortamda-daha-etkin-iletisim-icin-oneriler&psig=AOvVaw32oLQLI2hOooJaMKvRVEE7&ust=1619399868834000&source=images&cd=vfe&ved=0CAMQjB1qFwoTCJCtx_ecmPACFQAAAAAdAAAAABAD
İletişimin Unsurları
Kaynak: Mesajı alıcıya gönderen kişidir.
Mesaj: İletmek istenen bilgidir.
Kodlama: Mesajı diğer tarafla paylaşabilecek bir biçimde aktarma işlemidir. Mesajı doğru kodlamak için hedef kitlenin doğru tanınması çok önemlidir.
Kanal: Mesajı iletmek için kullandığımız yöntemlerdir. Örneğin: video konferans görüşmeleri, telefon görüşmeleri...
Kod Çözme: Aldığımız mesajı kavrayabilme, çözümleyebilme sürecidir.
Alıcı: Mesajı ilettiğimiz kişidir.
Geri Bildirim: Gönderilen mesajın alıcı tarafından ne kadar iyi anlaşılabildiğini kavramamıza yarayan, alıcı tarafından oluşturulan hareketlerdir.
Bağlam: İletişim kurduğumuz ortamdır.
Video Konferans Görüşmeleri
- Video konferans görüşmelerine katılmadan önce internet bağlantımızın yeterli olduğundan emin olmalıyız.
- Sisteme önceden giriş yapıp kontroller yapılmalı.
- Düzgün kıyafetler giyilmeli
- Sisteme mikrofon kapalı şekilde girilmeli
- Görüşme süresince telefonun sesi kapatılmalıdır.
Telefon Görüşmeleri
- Telefon görüşmesindeyken kullandığımız dile çok dikkat etmeliyiz.
- Açık ve anlaşılır şekilde konuşmalıyız.
- Aktif bir dinleyici olmalıyız.
Yüzyüze Görüşme
- Vücut dilimizi iyi kullanmayı bilmeliyiz.
- Göz teması kurmalıyız.
- Kelimeleri iyi seçmeliyiz.
- Ses seviyemizi iyi ayarlamalıyız.
- İyi bir dinleyici olmalıyız.
Yorumlar
Yorum Gönder